onsdag 10 november 2010

Aerozine, nytt märke i Sverige del 2

Svenska cykeldagarna närmar sig, kommer det finnas möjlighet att klämma och känna på grejorna där?

Jag kommer att finnas på mässan för att representera min sponsor Cyclecomponents men självklart kommer jag ha med lite av mina egna produkter så det är bara att hugga tag i mig där.

Finns det någon hemsida man kan glida in på om man inte ska dit?

Min egen hemsida Kvalitetstid kommer att uppdateras löpande med mer information och på Aerozine samt
Ashima finns alla produkter presenterade.

Hur blir det med leveranstider, kommer du ha något lager i Sverige?

Det kommer att finnas lager i Sverige hos mig på de produkter jag tror mest på och som säljer. Bromsskivorna och adaptrar från Ashima finns hemma i dag och bortsett från en hel del prover som jag redan har hemma så kommer det ett ordentligt paket från Aerozine i slutet på november.

Du har tävlat rätt mycket i flera olika sporter, hur mycket cyklar/tränar du nu?

Det varierar en hel del under året men ligger på 5 timmar i veckan och uppåt, jag tror på hård fokuserad träning och räknar inte så mycket på timmarna. Periodvis blir det kanske uppåt 12h i veckan när vädret är fint och det råkar bli lite mer distansträning men annars är det mycket intervaller. Försöker hålla mig borta från cykeln ett par månader på hösten och kör alternativ träning för att ladda med motivation men lyckas sällan helt utan smyger ner i källaren och avnjuter ett pass på monarkergometern någon gång i veckan ändå.


Markus på tävling.


Egna cyklar, fulla med dina egna grejor?

Till stor del naturligtvs av flera anledningar, jag tycker de är snygga att se på och så vill jag självklart hårdtesta dem själv så att jag vet att jag kan lita på det jag säljer. Jag tycker ju som sagt att det är trevligt med nya prylar och då underlättar det ju att ha många cyklar att montera dem på. För tillfället har jag fem och så tillkommer ju min älskling Monark ergometern i källaren men den duger ju inte till så mycket mer än att testa av nya sadlar och så min egen form naturligtvis. En ht och en fs för skogen, en linjecykel och så tempospjutet naturligtvis när jag håller till på vägen och så crossen som får agera fulracer och vintercykel. Bara försäkringarna på dessa kostar ungefär vad man får en helt ok instegsracer eller mtb för....

Sadelstoplen XP 1.2 på 178 gram i storlek 27,2 x 350 mm.

Vevpartiet X-13 RD på 768 gram med titanaxel.


Kommer du sponsra någon åkare till nästa år?

Det är inte något jag har planerat men jag är självklart öppen för förslag. Fast att jag inte själv tillhör eller ens varit i närheten av någon sverige elit så har jag harf väldigt bra sponsring både som cyklist och tidigare som mutisportare. Sponsring är så mycket mer än tävlingsresultat, det gäller att kunna presentera ett förslag där man tydligt ser vad både sponsor och sponsrad har att vinna på ett samarbete.

Ok, då tackar jag för din tid och önskar lycka till med försäljningen.

Tack själv.

Inga kommentarer: